Next Media - ⼀家⼈

博⼠走出象牙塔創STEM補習王國
疫市利園開萬呎分店

「我好希望喺呢5年內,我能夠有50間分店。」在利園萬呎新⼯作室開幕禮,聽到V博⼠此番豪⾔,⾃然想像他⼀路走來就是典型尖⼦︰開學前熟讀課本﹑年年考第⼀﹑順利入讀名校﹑進入科研界﹑轉入補習界後繼續⼀帆風順。怎想到他的求學路第⼀章,就是會考失⼿,未能升讀原校。之後曾轉做侍應,更想過⼀直做下去,直⾄遇⾒⼀盞指路明燈。

「邊有⼈鍾意讀書?」

V博⼠成為博⼠之前,也曾經是不愛讀書的⼩朋友,Band 1學校出⾝,中五讀理科,但會考成績不夠升讀原校。「唔係失⼿,係咎由⾃取,我根本就無去認真對待讀書這件事。因為成⽇都有⼀個概念,覺得讀書唔⼀定係成功階梯,邊有⼈鍾意讀書?」

「真正揸托盤呢其實應該用五隻手指平衡,你要搵個重心嘛,其實都係科學嚟...」中五的V博士已開始以科學解決問題。
「真正揸托盤呢其實應該用五隻手指平衡,你要搵個重心嘛,其實都係科學嚟...」中五的V博士已開始以科學解決問題。

⼈⽣看似跟書本緣份已盡,這個Band 1學⽣想着⾏⾏出狀元,暑假在尖沙嘴⼀間越南餐廳找到侍應⼯作,覺得有近萬⼈⼯已很不錯,更想過就⼀直做下去。直⾄⼀晚收⼯時,同事⼀句提醒,「其實你有冇諗過⼗年後係點,⼗年之後你都係⼀個侍應,或者係⼀個侍應頭⽬?」原來同事⾒到V博⼠跟外國客⼈流利溝通,覺得跟⾃⼰不是同類⼈,勸告他繼續學業。⼼靈雞湯經常聽到,但你有否記入⼼中,實⾏出來?當年的V博⼠有幸適時出現指路明燈,他也把握了這個提示,下定決⼼轉向重讀,未來的路也因此改變。

「點解你咁鍾意讀書?」

由Band 1來到Band 5中學重讀,⾯對沒有讀書概念的同學,V博⼠指,在這裡會聽書的才是異類。重拾舊惡習,跟新同學⼀起耍樂是最⾃然不過,但經過⼀個暑假的經歷,他學會反思⾃⼰的錯誤,決⼼改變,坐前排聽講,老師反⽽很奇怪地問「你做乜嘢?」「聽書囉」 「點解你咁鍾意讀書?你真係好有決⼼考會考。」
此後老師就專⼼教這個「唯⼀」的學⽣,中⼀⾄中五的底⼦本就不差,加上專⼼聽講,終於順利升讀中六,踏上⾼等教育之路。入讀科技⼤學讀⽣物,碩⼠研究⽣物科技,再轉到港⼤分⼦⽣物研究所,⽤四年攻讀博⼠,研究中風和老⼈癡呆,博⼠畢業時,他才28歲。

「研究影響到好多⼈,但⼀年影響到幾多?」

終⾝留在⾼等科學界,也不失為⼈⽣贏家。但28歲的V博⼠想要更多,當年他兒⼦已經8歲,⼀位教授問道,他能否跟兒⼦解釋他有關中風和老⼈癡呆的研究,他做不到。令他反思做科學家,不應只留在象牙塔閉⾨造⾞,「你可能⽤3年時間做⼀個課題,做出嚟可能最後係零,咁你所謂努⼒其實係⽩費⼼機,但教學唔同,我哋每教⼩朋友⼀句說話,其實佢會慢慢累積,縱使之後佢未必成為⼀個好出⾊嘅成功⼈⼠,但有時有啲學⽣同我講返,我仲記得你當⽇同我講過咩說話的時候,我覺得個價值會⼤啲。」研究能影響到很多⼈,但總難及以⽣命影響⽣命地教學,V博⼠決定離開研究界,轉投補習。

V博士管理9間分校,仍堅持親自教學生,每年做足363日,星期六﹑日教到六點,更強調「唔會搵我教學費就貴啲」。
V博士管理9間分校,仍堅持親自教學生,每年做足363日,星期六﹑日教到六點,更強調「唔會搵我教學費就貴啲」。

「我真係好鍾意教⼈。」

12年前由上⾨私補做起,有家長不只⿎勵他開補習社教更多學⽣,更為他在海濱花園找來平租舖位。由第⼀間補習社做起,直⾄九間分校偏佈荃灣﹑深井﹑屯⾨和銅鑼灣。初時STEM的課堂只佔補習社其中⼀間房,後來佔比重越來越⾼,變⾝為博⼠科學⼯作室。

V博⼠主持利園分校開幕儀式,有⼗多年前上⾨私補年代認識的家長來臨致意,令他感動不已。
V博⼠主持利園分校開幕儀式,有⼗多年前上⾨私補年代認識的家長來臨致意,令他感動不已。
「我好希望喺呢5年內,我能夠有50間分店。」V博⼠希望能令香港⼈不要輕視科學。
「我好希望喺呢5年內,我能夠有50間分店。」V博⼠希望能令香港⼈不要輕視科學。

最新總部選址甲級利園商廈,以六位數字租下萬呎分店。⾝為老闆之⼀,⼤ 可坐入冷氣房數錢簽票,但他堅持親⾃落場教學, 「唔會搵我教學費就貴 啲,我真係好鍾意教⼈,好享受學⽣嚟到,由好煩惱到解決到問題。」直⾄ 現時仍做⾜363⽇,只有初⼀初⼆可休息,「因為真係無學⽣俾你教」。 正因為香港的教育制度,難以令科學教育變得貼地和讓學⽣動⼿做,V博⼠ 下定決⼼有能⼒就要重新定義STEM,「坊間賣玩具﹑賣product點解係 STEM?STEM應係融合能⼒,有難題就去解。」

最新⼀間分校,選址美孚。
最新⼀間分校,選址美孚。

「讀書從來唔會好開⼼ ,如果你唔去搵讀書的原因。」

由不喜歡讀書,⾄成為讀書制度的贏家,再轉為教育者,V博⼠深明教學不只是教授書本,⽽是教學⽣有個⼈想法,「教佢點為之係⼀個正確嘅⼈,教佢價值觀﹑道德觀,唔讀書你唔會接觸到呢啲。」⽽⾯對仍在求學路上苦苦堅持的學⽣,V博⼠只想他們不要走上⾃⼰的舊路。「讀書係需要嘅,讀書唔係陪襯⼯具,唔係應付⽗⺟⼯具,唔係成功唯⼀途徑。讀書從來唔會好開⼼,如果你唔去搵讀書的原因,你⼀定唔會開⼼。」V博⼠最想他的學⽣,學懂學習。

分享

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email